Uzun Süre Yatan Araç Çalıştırılırken Nelere Dikkat Edilir?

tarafından
21
Uzun Süre Yatan Araç Çalıştırılırken Nelere Dikkat Edilir?

Uzun Süre Yatan Araç Çalıştırılırken Nelere Dikkat Edilir?

Bir sebepten dolayı araçları uzun süre çalıştırmadığınız durumlarla karşılaşmak mümkün. Bu durum genellikle uzun süreli olarak yurt dışına çıkan insanların başına gelen bir durum. Ancak aracı bozulanlar ve yeterince ilgilenemeyenler de araçlarını uzun süre çalıştıramayabiliyorlar. Peki, uzun süre yatan araç nasıl çalıştırılır? Aracı çalıştırırken nelere dikkat edilir? Hepsinden önemlisi uzun süre aracı çalıştırmadan bekletmek zararlı mıdır?

Akü Bitmiş Olacak

Uzun süre yatan araç elbette hemen çalıştırılmaz. Aracı çalıştırmadan önce aracın sıvılarını kontrol etmek gereklidir. Bu sıvılar arasında aracın yağı ve suyu birinci planda gelmekte. Aracın yağı ve suyu eksikse tamamladıktan sonra kontak açılır ve aracın elektrik alıp almadığı kontrol edilir. Uzun süre çalıştırılmayan araçlarda büyük olasılıkla akü de bitik olacaktır. Bunun için ya yeni bir akü almak ya da var olan aküyü çıkarıp bir elektrikçiye götürerek dolumunu yapmak gerekmekte. Dolum işlemi oldukça ucuza yapılan bir işlem. Ancak akünüzü en az 1 gün elektrikçide dolum için bırakmanız gerekiyor. Bununla birlikte aracınızdaki akü 4 yıldan eski bir aküyse uzun süre beklemeden sonra şarj tutması mümkün olmayabilir. Bu yüzden zaten değiştirilme zamanı gelmiş olan akünüzü değiştirebilirsiniz.

Aküyü Şarj Etmek Gerekli

Aküyü Şarj Etmek Gerekli

Yakıt Özelliğini Kaybetmiş Olacak

Aracınızın aküsü de tamam ve kontağı çevirdiğinizde elektrik aldı. O zaman marşa basabilirsiniz. Marşa bastıktan sonra aracınız ilk denemde çalışmayabilir. Uzun süre yatan araç için bu normal bir durum. Bunun birden fazla sebebi olabilir. Bu sebeplerden bir tanesi aracın deposunda bekleyen benzinin özelliğini kaybetmiş olmasıdır. Benzinin özelliğini kaybeden kısmı dibe çöker. Siz aracı çalıştırmak için marşa bastığınızda motora gidecek olan kısım özelliğini kaybedip dibe çökmüş olan kısımdır. Bu yüzden araç çalışana kadar belirli aralıklarla marşa basabilirsiniz. Marş süresi 6-7 saniyeyi geçmemelidir. Yoksa akünüzü bitirebilirsiniz. Aracınız çalışmadıysa kontrol etmeniz gereken bir diğer parça ise bujiler olacaktır. Bujiler de uzun süre beklemeye bağlı olarak ateşleme yapmıyor olabilir. Yanınızda bir arkadaşınız varsa siz marşa basarken bujilerden elektrik çıkıp çıkmadığını kontrol ettiriniz. Eğer bir parlama varsa o zaman sorun bujilerde de değil demektir.

İnmiş Lastikleri Şişirmek Gerekli

İnmiş Lastikleri Şişirmek Gerekli

Marş Motoru Zorlanabilir

Aracınız çalışmıyorsa bir sonraki adımda kontrol etmeniz gereken parça marş dinamosu olacaktır. Marş dinamosunun sorunsuz bir şekilde çalıştığını siz marş yaparken ortaya çıkan sesten de anlayabilirsiniz. Marş dinamosu dönmekte zorlanıyorsa bu ses kendisini zaten belli edecektir. Uzun süre yatan araç için bu da normal bir durumdur. Marş dinamosu uzun süre beklemeye bağlı olarak korozyona uğramış ya da paslanmış olabilir. Ancak bir süre marş yapmaya devam ederseniz açılacaktır.

Vites Geçmeyebilir

Bütün bu adımları sorunsuz bir şekilde geçtiğiniz ve aracınız çalıştı. Ancak her şey bitmiş değil. Bu noktada karşınıza vites ve frenler sorun çıkarabilir. Aracınız uzun süre çalışmadığı için şanzıman yağı donmuş olacaktır. Aracınız çalışırken yavaş yavaş vitesler arası geçiş yapmaya çalışın. İlk başlarda vitesin çarklar arasına girmediğini fark edebilirsiniz. Ancak bunu yılmadan 10 dakika boyunca yapmanız düzelmesini sağlayacaktır. Bu aşamada motorun da çalışmasına özen gösterin. Bu sorun doğal olarak aracınız otomatik vites ise yaşanmayacaktır.

Vites Geçişleri Zor Olacaktır

Vites Geçişleri Zor Olacaktır

Frenler Yapışmış Olabilir

Vites geçişleri de sorunsuz bir şekilde yapılıyorsa o zaman aracınızı hareket ettirmeye geldi. Ancak bunu yapmadan önce aracınızın lastiklerinin inik olmadığını kontrol edin. Eğer inikse bir pompa yardımıyla şişirebilirsiniz. İnik lastikle hareket etmek hem lastiklere, hem jantlara hem de aracın rot balans ayarına zarar verecektir. Lastiklerde de herhangi bir sorun yoksa o zaman yavaşça el frenini bırakın. Bu noktada el freninin sorun bir şekilde ayrıldığından emin olun. Bazı kış günlerinden el frenini indirmiş olsanız dahi fren yapıştığından dolayı inmez. Bu yüzden aracı hareket ettirmeden önce mümkün olduğunca uzun bir şekilde çalıştırmak gerekli. Aynı şekilde tekerleklerdeki balatalar fren disklerine yapışmış olabilir. Bu yüzden zarar vermemek adına aracınızı bir anda hareket ettirmek yerine yavaş yavaş hareket ettirme yolunu seçin. Böylelikle yapışmış kısımlar ayrılırken zarar vermez. Eğer imkânınız varsa frenlere ılık su dökerek hareket etmeden önce yapışmayı bu sayede de giderebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan Dünyanın En Etkileyici Stadyumları Hangileri? başlıklı makalemizde dünyadaki en etkileyici statlar, dünyanın en güzel stadyumları ve Ünlü futbol stadyumları hakkında bilgiler verilmektedir.